lördag 20 februari 2010

Borås Kommun och Borås Lokaltrafik

Varför är jag så förbannad på Lokaltrafiken? Jo det har sina förklaringar
Jag är så förbannad att jag ser rött när jag ser en BL buss.

Visst har BL gått med förlust i många år .... det är helt naturligt att ett kommunalt trafikbolag går med lite förlust!
Varför så förbannad? Jo grunden ligger år 2000 då vann Lokaltrafiken ett större paket
Det omfattade bla Marks Kommun Svenljunga,Herrljunga samt Tranemo.
Mkt trafik togs av Buss i Väst
Vad jag inte förstår är hur BL kunde köpa 5 bussar för 10 miljoner och ställa i Svenljunga?
I Mark var det inte ett skit bättre 15 bussar för 30 miljoner!!! Totalt cirka 60 miljoner kronor av Borås kommuns skattepengar sattes i grannkommuner!!!! konstigt att jag kallar BL för Ryska maffian?? Det verkar vara mkt maffiafolk anställda i bolaget ... jag spryr så dålig kvalite dem har både på förare och bussar ... när inte ens förarna slår larm till pressen!!!!!! Nej för dem bara skrattade och trodde dem var något när vi blev utkastade den 13 juni 2001!!! Men nu är det min tur att se när dessa individer får känna på samma smak ...
Bara en vecka kvar .... sen är det över för flertalet av förarnas yrkesliv ...
Under tiden som jag har jobbat så har jag fått pendla ... Svenljunga-Falköping
i några år även Svenljunga-Lilla-Edet ... inte mer rätt än att sätta dessa arbetslösa förare 15-20 mil bort ... det är inte deras fel upphandlingen ... men det var det inte år 2001 heller ... så knäll fan inte ..... Nobina söker 188 bussförare till Sörmland se länk

: http://www.nobina.com/sv/Sverige/Jobb/Lediga-tjanster/Bussforare/Bussforare-Sormland/

Ni vet väl att ni är ansvariga att söka jobb i hela landet ... inte bara runt Strömsdal! Gästgivargården! Eller Sågvägen!!

Jag håller med om att upphandlingen är sjuk .. men det visste ni ju när ni började i branchen?
Eller ni kanske började som jag på SJ Buss där det var som en skyddad verkstad.

Veolia lovar och lovar .... vad blev det av det ... enl en säker källa så fick cirka 45 procent av förarna heltid ... Hur många timanställda tro?

Hela bussbranchen är skit med delade pass ... företag som är sämre än andra
Värst tycker jag personligen är unga chefer som leker att dem är värdsmästare .....
som inte kan ett skit ... bara ska visa sig duktig och ändra på allt till det sämre ...
Varför ska alltid en förändring bli en försämring?
Felet bla är att vi förare bara står med mössan i hand och vågar inte säga ett skit ....
Vi måste våga säga i från mer ... annars kommer snart varenda bussbolag sätta sig på oss ...
Tänk på att varje timma du kör bussen så köper företaget din kropp ....
Men dem betalar inte när du måste vänta 3-4-5 timmar på att börja jobba igen
Dem betalar inte något extra för bussen är kall ...
Varför inte dra ut den där VDn på Borås Lolaktrafik och sätta han i en iskall buss halv fem på morgonen ... han behöver smaka på sin egen medicin precis som ni behöver som inte står bakom oss förare när det börjar hetta till .... precis vad det gjorde i Svenljunga 13 Juni 2001 men då minsann var det inte ett ord ..... är det inte märkligt .... att mäniskor ska behöva utsättas för en sak för att förstå det ... för det gjorde ni fan inte som intog Sågvägen 13 juni 2001 med förra VDn Flanen och hans stab av idioter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar